Μία φορὰ κι ἕναν καιρὸ ἦταν ἕνας ἐθνικὸς ἀερομεταφορέας….

Ποὺ μᾶς ἐταξείδευε καὶ μᾶς ἔκανε νὰ αἰσθανόμεθα ὑπερήφανοι γιὰ τὴν ὕπαρξίν του.
Ποὺ αἰσθανόμασταν ἀπολύτως ἀσφαλεῖς ὅταν πετούσαμε μὲ τὰ ἀεροπλάνα του!

Ποὺ τὸν ἐπάνδρωναν οἱ καλλίτεροι πιλότοι παγκοσμίως…
Ποὺ ἔφερε τὸ ὄνομα  «Ὀλυμπιακὴ Ἀεροπορία» καὶ μᾶς μετέφερε αὐτομάτως (νοερῶς) σὲ κάτι Ὀλυμπιακόν. Σὲ κάτι Ὀλύμπιον!

Μία φορὰ ὅμως κι ἕναν καιρὸ ἐπλάκωσαν στὴν  χώρα κάθε μορφῆς ἀληταριά.
Αὐτὰ τὰ ἀληταριὰ ἦσαν πολλῶν εἰδῶν.
Ἦταν ἀπὸ πολιτικάντηδες ἔως «μπρᾶβοι» τῆς νύκτας.
Εἶχαν ὅμως ὅλα τους κάτι κοινόν: διψοῦσαν γιὰ ἐξουσία καὶ χρῆμα!

Πῶς κατάφεραν νά τά εὕρουν; Ἔχει πλέον σημασία;
Σημασία ἔχει τὸ ἀποτέλεσμα.
Ἅλωσαν ἐκ τῶν ἔσω τὰ πάντα. Ἀπὸ ἐργατικὰ κινήματα ἔως κυβερνητικὲς θέσεις.
Ἀπὸ ταμεῖα τραπεζῶν ἔως τὸ χρηματιστήριον.
Ἀπὸ Πανεπιστήμια, ἔως τὰ καφενεῖα τῆς κάθε γειτονιᾶς.

Καὶ ἰδοῦ σήμερα.. 
Ὁ ἐθνικὸς ἀερομεταφορέας ξεπωλήθη ὅσο ὅσο, καθῶς καὶ τόσα ἄλλα…
Κάποιες ἀναμνήσεις ἔμειναν, σὲ κάτι  γραφικούς…
Μόνον…

Που’ σαι Ωνάση να τους δεις!

Στις αρχές Ιουνίου του 1966 στο αεροδρόμιο του Ελληνικού είχε μια ασυνήθιστη κινητικότητα. Πολλοί περίεργοι και σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι, περίπου 5000 άτομα, έβλεπαν το «Πόλις των Αθηνών» ένα Boeing 707 -320 της Ολυμπιακής του Ωνάση να τροχοδρομεί στον διάδρομο απογείωσης του αεροδρομίου με προορισμό την Νέα Υόρκη.

Η Αθήνα από τότε απέκτησε ένα μετάλλιο στο πάνθεον των αεροπορικών μεταφορών που μέχρι τότε το είχαν αποκτήσει ελάχιστες πρωτεύουσες του κόσμου όπως το Παρίσι και το Λονδίνο. Για πενήντα χρόνια η Αθήνα θα διατηρούσε το δρομολόγιο και την περίφημη χρονοθυρίδα στο πολυσύχναστο αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης με άφιξη λίγο μετά τις 4 το απόγευμα τοπική ώρα. 

Ηταν η εποχή που οι πανέμορφες αεροσυνοδοί της εταιρείας φορούσαν στολές που τις είχε ράψει η Coco Chanel και αργότερα ο Pierre Cardin, 


Ἀλλά…στην πρώτη θέση η εταιρεία προσέφερε γαρδένιες στις κυρίες και οι περισσότεροι επιδίδονταν στην αγαπημένη τους συνήθεια να κλέβουν τα ασημένια μαχαιροπήρουνα και… κηροπήγια με τα οποία είχαν νωρίτερα απολαύσει το γεύμα τους. 
Ηταν η εποχή που όταν τα στελέχη της εταιρείας έλεγαν στον Ωνάση ότι σε κάθε δρομολόγιο εξαφανίζονται τα ασημένια σερβίτσια με το λογότυπο της OA, ο ίδιος χαμογέλαγε και έλεγε ότι αυτό ήθελε μιας και είναι η καλύτερη διαφήμιση για την εταιρεία και την Ελλάδα.

Ολα αυτά όμως τελειώνουν τον ερχόμενο Οκτώβριο όταν η τελευταία αεροπορική εταιρεία η Delta airlines σταματά να εξυπηρετεί την απευθείας πτήση Αθήνας – Νέας Υόρκης. 

Για πενήντα χρόνια είτε επί Ωνάση είτε στην συνέχεια όταν η Ολυμπιακή ήταν κρατική το δρομολόγιο αυτό ήταν η διαφήμιση της Ελλάδας και ειδικότερα της Αθήνας στην αμερικάνικη μητρόπολη. Πολύ περισσότερο ήταν η γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στους εκατοντάδες χιλιάδες ομογενείς με την πατρίδα. 

Αρκεί, μέχρι και πριν μερικά χρόνια, να πήγαινε κάποιος στο αεροδρόμιο του Ελληνικού στο δυτικό τέρμιναλ λίγο μετά τις 10 το πρωί που έφτανε η πτήση από τη Νέα Υόρκη. Εκεί θα έβλεπε έκπληκτος στην αίθουσα αφίξεων πάνω από 20 και πλέον αναπηρικά καρότσια γεμάτα από μαυροφορεμένες γιαγιάδες οι περισσότερες με τσεμπέρια, να περιμένουν τους υπαλλήλους της εταιρείας να περισυλλέξουν τις αποσκευές τους. Ήταν οι μαννάδες των μεταναστών που γύριζαν στην πατρίδα για να περάσουν λίγες ημέρες ξεκούρασης στο χωριό. 

Η έλλειψη εθνικής πολιτικής στις αερομεταφορές έφερε την Αθήνα το 2012 να αποτελεί πλέον έναν μικρό περιφερειακό αεροπορικό προορισμό στην άκρη της Ευρώπης. Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον για να πετάξει κάποιος από την Αθήνα στην Νέα Υόρκη θα πρέπει να μεταβεί στην Κωνσταντινούπολη, τη Φρανκφούρτη, το Λονδίνο την Κοπεγχάγη ή ακόμη στη Βαρσοβία ή στο Κάιρο και να ταλαιπωρηθεί ατελείωτες ώρες περιμένοντας την ανταπόκριση της πτήσης που θα τον μεταφέρει στις ΗΠΑ. 

Οι ελληνικών συμφερόντων ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες πετούν πλέον μόνο σε κοντινούς προορισμούς ελλείψει χρημάτων ενώ οι κατά τα άλλα μεγάλες κρατικές ευρωπαϊκές και όχι μόνο εταιρείες (Lufthansa, Air France, Turkish Airlines, Emirates ) τις οποίες κανένας στην Ευρωπαϊκή Ενωση δεν απαίτησε μετ’ επιτάσεως να κλείσουν παρά τη σκανδαλώδη εύνοια των κυβερνήσεων τους, λυμαίνονται την ελληνική αγορά αερομεταφορών, αποστερώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας στους Έλληνες και αποστερώντας εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από τα κρατικά ταμεία.

Οταν την επόμενη φόρα που θα βρεθείτε σε ένα αεροπλάνο της Turkish με προορισμό την Νέα Υόρκη θυμηθείτε πώς η χώρα μας από κορυφαία δύναμη στον παγκόσμιο στίβο των αερομεταφορών κατάντησε να είναι ανύπαρκτη, χάρη στις αποφάσεις των κυβερνήσεων της τα τελευταία 30 χρόνια.
(πρῶτο θέμα)

Δὲν γίνεται νὰ εἶναι ὅλα ἀνάποδα! 
Δὲν γίνεται νὰ ἔχουν ὄλα πάρει τὴν κατηφόρα…
Δὲν γίνεται νὰ μὴν ὑπάρχῃ Φῶς στὴν ἄκρην τῆς σήραγγος… 

Σαφῶς καὶ ὑπάρχει..
Σαφῶς κι ὅλα θὰ ἐλεγχθοῦν, θὰ ἐρευνηθοῦν καὶ θὰ ἀποκατασταθοῦν!
Στὴν ὥρα τους ὅμως!
Δὲν πρέπει νὰ συμβῇ τώρα!
Διότι ἐὰν συμβῇ τώρα, πάλι τὰ γνωστὰ κ@λόπαιδα θὰ προλάβουν νὰ πιάσουν τὶς γνωστὲς θέσεις καὶ σὲ μερικὲς δεκαετίες νὰ ἐπαναλάβουν τὰ πάντα.
Ὄχι αὐτὴν τὴν φορά! 
Αὐτὴν τὴν φορὰ πρέπει νὰ τελειώνουμε διὰ παντὸς μὲ τὰ σκουπίδια!
Αὐτὴν τὴν φορὰ δὲν κάνουμε τσιμεντοένεσιν στὸ οἰκοδόμημα!
Τὸ γκρεμίζουμε γιὰ νὰ τὸ φτιάξουμε μὲ γερότατα θεμέλια ἀπὸ τὴν ἀρχή!
Καὶ θὰ τὸ φτιάξουμε! Ἔτσι εἶναι ἡ Φύσις μας!

Φιλονόη.  

 

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply